Klassikale / virtuele training

Motiverende gespreksvoering

  • Beginner
  • 1 dag
  • Nederlands

In deze training leer je weerstand en onderstroom herkennen en leer je weerstand en onderstroom om te zetten naar een goed gesprek waarin je de ander meeneemt in jouw voorstel. En je leert technieken om de ander aan te zetten tot effectief gedrag.

9.2
  • Ervaren en gecertificeerde trainers
  • Meer dan 25 jaar ervaring in opleiden

Ontwikkel jouw gespreksvaardigheden

Deze gesprekstraining bestaat uit praktijkgerichte opdrachten, duidelijke theorie en professionele begeleiding. Zo zul je in staat zijn om de opgedane kennis en vaardigheden in praktijk te brengen.

  • Inschrijven
  • (Incompany) offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    x
  • Download brochure

    "*" geeft vereiste velden aan

    Brochure downloaden
    Vul hier al je gegevens in om de brochure te downloaden.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    x

Algemene omschrijving

Hoe blijf ik in gesprek als de ander in de weerstand gaat? Hoe krijg ik mensen mee die ‘nee’ zeggen? Hoe communiceer ik met ‘lastige’ mensen? Ben jij leidinggevende en wil je jouw medewerkers motiveren? Ben je adviseur en krijg je weerstand van de klant of een collega? Of heeft een collega nét dat extra zetje nodig om te doen wat hij moet doen?

Wie je ook bent en wat je ook doet, in deze training leer je weerstand en onderstroom herkennen en leer je weerstand en onderstroom om te zetten naar een goed gesprek waarin je de ander meeneemt in jouw voorstel. En je leert technieken om de ander aan te zetten tot effectief gedrag.

Deze training wordt verzorgd door een erkend NOBTRA Master Trainer, opgenomen in het register van de Nederlandse Orde van Beroepstrainers.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor iedereen die gesprekken voert met als doel de ander ‘mee te nemen’ in een voorstel of de ander aan te zetten tot effectief gedrag.

Leerdoelen

In deze training leer je om in gesprek te blijven, ook als de ander in de weerstand zit.

Voorkennis

Voor deze training is geen voorkennis vereist.

Onderwerpen

Deze training is een combinatie van theorie, oefeningen, opdrachten en eigen casuïstiek. Onderwerpen die aan de orde komen zijn:

  • Motiverende gespreksvoering, wat is het?
  • Weerstand.
  • De onderstroom.
  • Beïnvloedingsstijlen.
  • Gidsende communicatiestijl.
  • Reflectieve gesprekstechnieken.

Beschikbare opties voor de Motiverende gespreksvoering training

  • Klassikaal / virtueel

    € 625 excl. BTW

  • Incompany

    Prijs op maat

Start gegarandeerd

Trainingen met ‘start gegarandeerd’ gaan altijd door op de geplande datum.

Momenteel geen startgarantie?
Neem contact met ons op

  • Inschrijven
  • Offerte aanvragen

    "*" geeft vereiste velden aan

    Vul hier jouw naam in*
    Vermeld eventuele specifieke wensen en het aantal deelnemers.
    Wij zijn dé IT-opleider van het noorden
    • Train bij ons in Drachten of op jouw eigen locatie.
    • Klanten geven ons een 9.2
    • Erkende trainers.
    • Ontvang een certificaat na deelname!

    Kom je er niet uit?
    Laat ons je helpen!

    Contact opnemen

    x

Vervolgtrainingen na deze training

Bekijk alle trainingen

Veelgestelde vragen over de training Motiverende gespreksvoering

  • Wat is motiverende gespreksvoering en waarom is het belangrijk?

    In de training Motiverende Gespreksvoering wordt er behandeld hoe motiverende gespreksvoering als gespreksstijl kan helpen bij gedragsverandering door de ander te motiveren en bij het vergroten van iemands eigen verantwoordelijkheid.

  • Kan motiverende gespreksvoering helpen bij weerstand tegen verandering?

    Een belangrijk aspect van motiverende gespreksvoering is het omgaan met weerstand door begrip te tonen en motivatie van binnenuit te laten groeien.

  • In welke beroepen zou motiverende gesprekvoering toegepast kunnen worden?

    De training Motiverende gespreksvoering voornamelijk gericht op mensen die anderen begeleiden. Bijvoorbeeld coaches, zorgverleners, docenten, leidinggevenden en iedereen die andere mensen wil begeleiden bij gedragsverandering.

  • Wat is het verschil tussen motiverende gespreksvoering en andere gespreksvaardigheden?

    In tegenstelling tot traditionele methoden, wordt er bij motiverende gesprekvoering de nadruk gelegd op samenwerking en eigen motivatie, in plaats van direct adviseren of overtuigen.